Hvordan benytter jeg ansvarlig medarbejder?

Du kan opsætte din virksomhed til at benytte ansvarlig medarbejder på ordrer. Den ansvarlige behøver ikke selv at være tilknyttet som medarbejder.

Den ansvarlige medarbejder er den som har ansvaret for en arbejdsseddel og en tilknyttet medarbejder er en som forventes at udføre arbejde på den pågældende arbejdsseddel. Det er selvfølgelig muligt sætte en medarbejder både som tilknyttet og som ansvarlig.

Benyt ansvarlig medarbejder

For at benytte ansvarlig medarbejder skal du sætte hak ved 'Benyt ansvarlig medarbejder' i afsnittet Tilbud/ordrer inde i Virksomhedsindstillinger (tandhjul > Virksomhedsindstillinger):

Vælg ansvarlig medarbejder

Du vælger en ansvarlig medarbejder i afsnittet 'Medarbejdere' inde på en ordre/arbejdsseddel:

I fanerne Overblik og Fakturering vil det fremgå hvem der er ansvarlig på de forskellige arbejdssedler. Yderligere kan du filtrere på ansvarlig medarbejder:

I Ledelsesoverblik kan du filtrere på ansvarlig medarbejder på samme måde som du kan filtrere på afdelinger:

Du vil også få muligheden for at få navnet på den ansvarlige medarbejder med ud i perioderapport samt rapport over uafsluttede arbejder. Dette gør du ved at vælge enten 'Uafsluttede arbejdere' eller 'Perioderapport', som du finder nederst på siden under Ledelsesoverblik. Når du er inde på enten perioderapport eller uafsluttede arbejder, kan du klikke på knappen 'Vælg felter' og sætte hak ved 'Ansvarlig' for at få denne med i dine rapporter.

Klik her for at læse mere om rapportering.

Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

Kommentarer