Hvordan benytter jeg ordrens kalkulation som grundlag for faktura?

Når du opretter en ny ordre eller tilbud, angiver du om ordren skal faktureres efter forbrug, kalkulation eller fast pris. Det gør du ved at markere den mulighed som du ønsker at gøre brug af i afsnittet 'Pris og arbejdsplan'.

Når du vælger at fakturere efter kalkulation, vil de linjer som du tilføjer til ordrens kalkulation blive overført til faktura. Fx hvis kalkulationen lyder på følgende:

Så vil afsnittet 'Pris og arbejdsplan' se således ud, når der vælges at fakturere efter kalkulation:

 

Når du skal til at fakturere og du første gang åbner fakturakladden, bliver du bedt om at tage stilling til hvad der skal faktureres. Du kan vælge enten at fakturere det fulde beløb fra kalkulationen eller du kan oprette en acontofaktura på en del af beløbet.

 

Hvis du vælger den første valgmulighed 'Slutfaktura' bliver der oprettet en faktura som indeholder alle linjerne fra ordrens kalkulation:

Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

Kommentarer