Hvordan modtager jeg faktura elektronisk via Nemhandel med GLN-nummer (EAN-nummer)?

Hvis din grossist ikke har mulighed for at sende din faktura i OIO-format på mail direkte til Minuba, kan du gøre følgende:

  1. Undersøg om din grossist har mulighed for at sende via Nemhandel system til et CVR-nummer. Eller overvej at anskaffe dig et GLN-nummer (tidligere kaldt EAN-Nummer).
  2. Derefter skal du benytte et e-faktura system som fungerer som en elektronisk postkasse der sender dine faktura til Minuba.

Sådan får du et GLN-nummer:

Gå ind på GS1 Danmark's Webshop. Derefter klikker du på linket GLN-lokationsnumre til bl.a. digital ordre- og fakturahåndtering. Her kan du så købe et GLN-nummer.
Husk Minuba har ikke mulighed for at modtage GLN-nummer fakturaer i sig selv. Derfor skal du også bruge et e-faktura system. Et e-faktura system fungerer som en elektronisk postkasse som derefter sender dine fakturaer til Minuba.


Sådan får du et e-faktura system:

Der findes flere muligheder på nettet, du kan f.eks. vælge ebconnect, Truelink, Sproom.

Husk at du skal tilføje dit GLN-nummer til dit e-faktura system ellers ved e-faktura systemet ikke hvor den skal sende dine faktura.

Sådan tilføjer du dit e-faktura system til Minuba:

Dette gøres på samme måde som du normalt tilføjer grossister

1. Klik på Indstillinger  i højre hjørne.
2. Vælg Administration i menuen der kommer frem.
3. Tryk på Grossistaftaler i Administrations menuen.
4. Klik på Opret ny i højre hjørne og vælg Tilføj grossist i menuen der kommer frem.
5. Sæt et ret tegn ud fra dit e-faktura system i menuen og klik OK.

Nu vil Minuba automatisk modtage elektroniske faktura fra dit e-faktura system, hver gang det får tilsendt en faktura via dit GLN-nummer.

Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

Kommentarer