Hvordan modtager jeg faktura elektronisk via Nemhandel med GLN-nummer (EAN-nummer)?

Hvis din grossist ikke har mulighed for at sende din faktura i OIO-format på mail direkte til Minuba, kan du gøre følgende:

  1. Undersøg om din grossist har mulighed for at sende via Nemhandel system til et CVR-nummer. Eller overvej at anskaffe dig et GLN-nummer (tidligere kaldt EAN-Nummer).
  2. Derefter skal du benytte et e-faktura system som fungerer som en elektronisk postkasse der sender dine faktura til Minuba.

Sådan får du et GLN-nummer:

Gå ind på GS1 Danmark's Webshop. Derefter klikker du på linket GLN-lokationsnumre til bl.a. digital ordre- og fakturahåndtering. Her kan du så købe et GLN-nummer.
Husk Minuba har ikke mulighed for at modtage GLN-nummer fakturaer i sig selv. Derfor skal du også bruge et e-faktura system. Et e-faktura system fungerer som en elektronisk postkasse som derefter sender dine fakturaer til Minuba.


Sådan får du et e-faktura system:

Der findes flere muligheder på nettet, du kan f.eks. vælge ebconnect, Truelink, Sproom.

Husk at du skal tilføje dit GLN-nummer til dit e-faktura system ellers ved e-faktura systemet ikke hvor den skal sende dine faktura.

Sådan tilføjer du dit e-faktura system til Minuba:

Dette gøres på samme måde som du normalt tilføjer grossister

1. Klik på Indstillinger  i højre hjørne.
2. Vælg Administration i menuen der kommer frem.
3. Tryk på Grossistaftaler i Administrations menuen.
4. Klik på Opret ny i højre hjørne og vælg Tilføj grossist i menuen der kommer frem.
5. Sæt et ret tegn ud fra dit e-faktura system i menuen og klik OK.
6. Derefter tryk ind på grossistaftalen og send mail til grossisten som du normalt ville andre aftaler.
7. Afvent svar fra dit efaktura system.

Nu vil Minuba automatisk modtage elektroniske faktura fra dit e-faktura system, hver gang det får tilsendt en faktura via dit GLN-nummer.

Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

Kommentarer