Opret udkald på serviceaftale

For at oprette et udkald på en af dine serviceaftaler, klikker du på fanen "Serviceaftaler".


Fra listen med serviceaftaler vælger du den ønskede serviceaftale og klikker på  "Udkald":

Du kan altid bruge søgefunktionen til at finde den serviceaftale du vil lave et udkald på.


Når du har klikket på "Udkald" får du vist følgende dialog:


Her kan du angive dato for udkaldet og om der også skal udføres service samtidig med udkaldet.

Det kan være nyttigt at udføre service samtidig med et udkald, f.eks. hvis du har en halv års kontrakt og du får et udkald kort før næste servicebesøg. På den måde sparer du både din og kundens tid.

Hvis du ved oprettelsen af udkaldet vælger at udføre det servicebesøg, der ellers var planlagt senere, vil alle de planlagte og godkendte servicebesøg få ny dato, så det aftalte tidsinterval forbliver det samme for kommende servicebesøg.

Du vil se denne besked, hvis der bliver flyttet på planlagte servicebesøg:


I ovenstående eksempel var der planlagt servicebesøg den 30-01-2016 men da udkaldet inkluderer et servicebesøg, så flyttes det næste planlagte besøg, så intervallet ikke bliver længere end det er angivet i serviceaftalen.

Færdigmeldte og Afsluttede ordrer vil ikke kunne rykkes.

Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

Kommentarer