Hvordan foretager jeg slutfakturering af en ordre?

Al fakturering foregår i webapplikationen. Du åbner arbejdssedlen for den pågældende ordre du ønsker at foretage slutfakturering på. På proceslinjen placeret øverst på arbejdssedlen klikker du på delen angivet 'Faktura' og vælger 'Opret faktura' i menuen. Du vælger nu 'Faktura efter forbrug/slutfaktura', hvilket sikrer, at alle timer og materialer der er registreret på ordren, og som ikke tidligere er faktureret, overføres til slutfakturaen. 

Fakturaen åbnes og du kigger den igennem og foretager eventuelle ændringer til den. Du skal være opmærksom på, at eventuelle ændringer du foretager i registrerede materialer ikke overføres til ordren. Når du er færdig med eventuelle tilpasninger klikker du på 'Godkend faktura' under 'Handlinger' i højre panel.  I vinduet, der åbnes, vælger du om du vil godkende fakturaen og sende den på mail til kunden (valgt på forhånd), eller om du vil godkende uden at sende den. Når du er tilfreds med oplysningerne angivet i vinduet, klikker du på 'Ok' og fakturaen bliver sendt, hvis du har valgt dette.

Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

Kommentarer