Hvordan sender jeg en betalingspåmindelse på ubetalte fakturaer?

Du sender betalingspåmindelser på godkendte fakturaer til dine kunder på mail fra webapplikationen. Du skal åbne den pågældende faktura under fanen 'Fakturering' ved at klikke på beskrivelsen for den pågældende faktura eller klikke på 'Vis' ude i højre side af linjen for den pågældende faktura. 'Vis' bliver synlig når du fører musen hen over den pågældende linje. Øverst på fakturaen er placeret en proceslinje. Klik på den del angivet 'Rykker' og vælg 'Opret påmindelse / rykker / inkassovarsel'.

chrome_2017-07-11_13-40-18.png

En pop-up kommer op, hvor rykkertype 'betalingspåmindelse' skal være valgt. Du kan angive en ny forfaldsdato for fakturaen og påmindelsen her.

chrome_2017-07-11_13-42-04.png

Efter du trykker på "OK", vil betalingspåmindelsen blive oprettet som kladde. Dette fungerer meget som en faktura eller rykker, hvor du kan inspicere og godkende påmindelsen og sende den til kunden i samme omgang. Dog oprettes der ikke en speciel pdf/fil for påmindelsen, men du kan sende fakturaen igen. Du vil også kunne se hvornår du oprettede, godkendte og lignende information om betalingspåmindelsen på ordrens hændelsesforløb.

Hvis du ønsker at sende mailen til flere modtagere, kan du her læse hvordan du gør:

https://minuba.zendesk.com/knowledge/articles/115004147125/da?brand_id=256162

 

Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

Kommentarer