Hvordan opretter jeg nye ordretyper?

Du kan tilføje nye ordretyper i webapplikationen ved at klikke på tandhjulet i øverste højre hjørne og derefter vælge 'Administration' i menuen. I listen vælges 'Ordretyper' ved at klikke på navnet eller ved at klikke på 'Vis' ude i højre side af linjen. 'Vis' bliver synlig når man fører musen hen over linjen.

Du får nu vist en liste over alle ordretyper. Du opretter en ny ordretype ved at klikke på 'Opret ny' i øverste højre hjørne og vælge 'Ordretype' i menuen.

Du angiver et navn på ordretypen og har derefter mulighed for at tilknytte en eventuel standardafdeling og en specifik farve til netop denne ordretype ved at klikke i feltet 'Custom color'. Farven vises i listerne i fanerne 'Min Plan' og 'Overblik'.

I sektionen 'Serviceindstillinger' kan du angive om denne ordretype er en serviceaftale og derfor skal udføres løbende med et givent interval imellem hver ordre. Hvis ordren eksempelvis skal gentages én gang om året indtaster du '1' i feltet efter 'Gentages hver' og vælger 'År' i [Vælg periode]. Hvis der er angivet et serviceinterval, vil du, når du afslutter ordren, blive bedt om at oprette en ny tilsvarende udfra enten start- eller slutdato for ordren.

I sektionen 'Kvalitetssikringsdokumenter' kan du tilknytte specifikke kvalitetetssikringsdokumenter ved at trække dem fra kassen 'Tilgængelige kvalitetssikringsdokumenter' til kassen 'Tilknyttede kvalitetssikrinsdokumenter'. Alternativt kan du markere et eller flere dokumenter ved at klikke på de pågældende navne og derefter klikke på '>>' for at tilknytte de valgte dokumenter. 

Du kan også tilknytte specifikke materialer til ordretypen i sektionen 'Materialer', således at disse materialer automatisk registreres på en ordre med denne ordretype.

Afslutningsvis klikker du på 'Gem ændringer' under 'Handlinger' i højre panel og din nye ordretype er oprettet.

Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

Kommentarer