Hvad betyder de forskellige brugertyper?

Der findes fire brugertyper:

  • Ressource
  • Ressource bruger
  • Begrænset bruger
  • Bruger

Ressource: Brugere af denne brugertype har ikke mulighed for at logge ind i systemet, men figurerer som en ressource andre medarbejdere kan administrere. Benyttes typisk for medarbejdere, der arbejder på længerevarende entrepriser, men kan også benyttes til administration af maskiner og andet materiel.

Ressource bruger: Brugere af denne brugertype har adgang til 'Min Plan' og 'Min tid', herunder timeregistrering. Desuden har brugeren adgang til at se arbejdsseddel og tilføje noter og billeddokumentation.

Begrænset bruger: Brugere af denne brugertype har adgang til 'Min plan' og 'Min tid', herunder timeregistrering. Derudover kan det vælges, at brugeren har adgang til overblik, priser samt mulighed for at oprette ordre.

Bruger: Brugere af denne brugertype har som udgangspunkt adgang til 'Min plan', 'Overblik' og 'Min tid'. Derudover kan brugerne tildeles forskellige roller, der alle giver adgang til forskellige funktioner i systemet. Det er muligt at tildele flere roller på den samme bruger. De tilgængelige roller giver følgende rettigheder eller begrænsninger:

  • Administrator - giver adgang til alle funktioner i systemet. Hvis denne tildeles skal der ikke tildeles andre roller, da den giver adgang til alt.
  • Fakturering - giver adgang til 'Fakturering' 
  • HR Medarbejder - giver adgang til 'Planlægning', alle brugeres timesedler og rettigheder til at administrere og registrere tid for andre brugere
  • Medarbejder - giver adgang til at logge ind i systemet (tildeles automatisk)
  • Skjul overbliksfane - fjerner 'Overblik' fra brugerens profil
  • Skjul priser - skjuler priser på brugerens arbejdssedler
  • Tilbud/ordre - giver rettigheder til at oprette ordrer og tilbud
  • Timeregistrering - giver adgang til at foretage egen timeregistrering (tildeles automatisk)

 

Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

Kommentarer